piątek, 3 stycznia 2014

Cytrynówka



10 cytryn,
0,5 litra spirytusu
ok szklanki cukru lub cukru brązowego lub miodu
ok 1 litra wody

Cytryny zaparzamy gorącą woda i szorujemy. Następnie obieraczką do owoców cytrusowych obieramy bardzo cienko cytrynkę. Przekładamy do słoika, zalewamy spirytusem, szczelnie zamykamy i zostawiamy na około dobę. Następnie cytryny obieramy z białej skórki, kroimy na plasterki, zasypujemy cukrem i pozostawiamy na ok dobę. Podgrzewamy wodę dodajemy do niej cytryny z cukrem i lekko podgrzewany, Następnie chłodzimy i odcedzamy na gęstym sicie. Zimny wywar łączymy ze spirytusem odcedzonym ze skórek. Do smaku można dodać więcej cukru lub miodu.

Na następny dzień można gości zaprosić na degustację :-)

3 komentarze:

siokos.kokos life pisze...

ja nigdy nie bawiłam się w obieranie cytryn itd. po prostu cytryny kroiłam w plastry zasypałam cukrem, a gdy puściły sok dodawałam spirytus. Odstawiałam na miesiąc i dłużej, by po leżakowała, co wzmacniało jej smak. Bądź, co bądź muszę spróbować według Twojego szybszego sposobu :-)

pozdrawiam ciepło,

SiokosKokosLife

Bar(a)barawkuchni pisze...

Chyba warto spróbować. Ja i moi sylwestrowi goście byli zachwyceni.

Unknown pisze...

Byłam gościem sylwestrowym. SMAKOWAŁO. :)