sobota, 2 listopada 2013

Gulasz wieprzowy z szybkowaru


Łopatkę wieprzową umyć, osuszyć, pokroić w kostkę i oprószyć  mąką ryżową.   Następnie podsmażamy mięsko  w szybkowarze. Odkładamy na bok to samo robimy z cebulką i pieczarkami. Następnie wszystkie składniki lądują w szybkowarze i całość podlewamy winem czerwonym coby smaczek odszedł od dna. Dodajemy trochę pieprzu listek laurowy, koncentrat, rozmaryn i tymianek. Całość zalewamy bulionem i zamykamy szybkowar. Od momentu gotowania pod ciśnieniem jakieś 30 - 40  min. Następnie spuszczamy ciśnienie i doprawiamy gulasz. Wcześniej można troszkę odparować. Podajemy z kaszą jęczmienną.

Dodatkowe Inspiracje: 

11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

30 - 40 minut gulasz wieprzowy...zastanawiam się czy autorka chociaż raz w życiu robiła gulasz wieprzowy w szybkowarze????

Bar(a)barawkuchni pisze...

Oj robiła i to nie jeden :-) I nie sama :-) i ma świadków! A co tak Anonimowego dziwi chętnie odpowiem :-)

Agusia pisze...

30 - 40 min to stanowczo za duzo. Ja gotuje jakies 12 min, i wystarczy. Mieso jest mieciutkie . A gulasz pyszny ;)

Anonimowy pisze...

Gulasz wołowy - zgodzę się, że 30-40 minut ale wieprzowy w szybkowarze to naprawdę 15 minut to max. Przepis dobry ;)

Bar(a)barawkuchni pisze...

Drodzy zainteresowani!Nikt nie zapytał o pojemność szybkowaru! I o fakt czy jestem głodna czy nie! Jak wracam skatowana z pracy to biorę mały garnczek i mniej minutek wtedy wystarczy! Ale jak celebruję to duży gar i mięsko ma się rozpadać i sprawiać przyjemność!

Anonimowy pisze...

Gotowałam dzisiaj gulasz wieprzowy. W sporym garze. Mięsko nie było wcześniej peklowane. Ot opłukałam, pokroiłam na spore kawałki i do gara. 1,3 kg. Dodałam przyprawy, warzywa, wodę. Wyszło tak 1/3 pojemności garnka. Gotowałam 20 minut i owszem było dobre ale twardawe. Dodałam jeszcze 10 minut i wyszło super. Też początkowo mi się wydawało, że 20 minut jest wystarczające.

Anonimowy pisze...

Odpowiedź typowej blondynki. "zalezy od pojemności szybkowaru" . Sierotko prawie kucharko ciśnienie jest jednakowe w obydwu. Nigdy nie gotowałaś w szybkowarze. 40 minut to Ci zupa wyjdzie. Poćwicz i kup sobie szybkowar. On syczy😊

Bar(a)barawkuchni pisze...

... na razie jedynie "syczące" to są komentarze Anonima :-0 niemniej dziękuję za lekcje fizyki niekwantowej ;-) O rany chyba oskarżę producentów moich dwóch ulubionych szybkowarów! ... a może producenta kuchenek elektrycznych :-p ... gotuję jak lubię ... otwieram i próbuje ... piszę jak było ....


odpowiada tYPOWA bLONDYNKA ... cZY sIEROTKA?

Anonimowy pisze...

Ja gotuję w szybkowarze od niedawna, ale zGadzam się z autorką przepisu - również gulasz wieprzowy gotuję ok 40 minut,bo tylko wtedy mięso jest mięciutkie i rozpływa się w ustach, nie trzeba kroić nożem, nie jest twarde,gumiaste ani żyłowate. Taki gulasz jedzą też moje dzieci - roczniak i 2 latek. Gulaszu robionego 15 min dzieciaki nie były w stanie zjeść, a ten robiony 40 minut jest najlepszy. Widać,że wypowiadają sie osoby lubiące mięso al dente, albo nigdy nie próbowały gotować dłużej niż "ktoś gdzieś kiedyś" im powiedział.

Anonimowy pisze...

zdecydowanie ma racje Barbara anonimie ,widze ze wiedza bardzo słaba ,,za 15 min nie bedzie miekkie mieso ,, rowniez gotowałam 40 min, a samowar mam super,,hihihi i tez syczy jak napisales,,, troszeczke wiedzy miły ,,a nie krytykujesz a wrecz obrażasz Barbare

Unknown pisze...

Siedzę właśnie w pracy za bardzo nie mam co robić, więc czytam wasze komentarze i naprawdę się uśmiałam 🤣 dziękuję za poprawienie mi humoru 😄