wtorek, 14 stycznia 2014

Ziemniak po szwedzku w mundurkach

Ziemniak (gatunek do pieczenia)
sól himalajska grubo mielona 
olej rzepakowy
tymianek 
czosnek granulowany
masło

Ziemniaczki opłukać, pokroić w charakterystyczny dla siebie sposób i ponownie opłukać ze skrobi. Posmarować olejem i oprószyć przyprawami. Piec w temp ok 180 ok 20 min (może być dłużej w zależności od rodzaju ziemniaka). Następnie na czubki ponakładać masełko i piec kolejne ok 10 - 20 min. 
Dla urozmaicenia można dodać boczek lub ser pomiędzy nacięcia. 

SMACZNEGO!

4 komentarze:

posmakujto! pisze...

Mój ulubiony sposób na ziemniaka :)

Bar(a)barawkuchni pisze...

Od dziś mój chyba też :-) Fajnie bo te nacięcia bardzo przyspieszają pieczenie. No i na pewno wypróbuję te w wersji bardziej bogatszej.

Weronika z SAE pisze...

Ja zamierzam dzisiaj zrobić pieczone ziemniaki do pieczonego pstrąga :)

Anonimowy pisze...

cos mi sie wydaje ze bedzie smakowac z sadzonym jajkiem i kefirem, bo nie podaje ziemniakow z miesem, nie jest to zdrowe polaczenie....oby smakowal tak pieknie ja wyglada.dziekuje...